söndag, december 30, 2012

Julstickningar och julklappar

Åååh så skönt med jullov! Jag tror aldrig jag längtat och känt mig mer förtjänt av lite sovmorgnar. Nästa termin kommer jag att vara deltidstjänstledig och jobba med egna projekt, något jag ser fram emot enormt!
Igår hade jag en mysig liten stickträff med Janette och Petra här hemma. Båda två planerar grymma workshops på SiV i mars. Det och mycket annat spännande är på gång med de här två 2013!
Av Janette fick jag den här lilla finingen i överraskningsjulklapp- en Namaste Buddy- var genast tvungen att testa magnetväggarna! Perfekt för nålar, knitpro-nyckeln mm. Tack x 1000!
I år var jag annars, för att vara säker på att få något mjukt och ulligt, min egen tomte och gav mig själv två härvor Madelinetosh MCN worsted i den ljuvligt roströda färgen Robin. Härligt!

 Jag har stickat lite julklappar. Mina stora tjejer önskade sig lovikka-vantar, och det fick de såklart- även om Toves inte är helt klara än. Här är Jonnas, stickade i Järbos lovikkagarn köpt hos Deisy design. Broderade med turkos och rött garn från Kampes. Mönstret jag använde är detta  (gjorde båda paren lite längre än mönstret).


Två julklappsmössor har det också blivit, till fina tjejerna och barnvakterna Maja och Lotta. Maja har en grå mössa i Nepal, stickad från detta Dropsmönster. Majas vita mössa är en "Quick cable slouch hat", stickad i Andes.

(Till en annan fantastisk barnvakt stickade jag en PetraO-halsvärmare, som jag snart får en bild på hoppas jag :))

2 kommentarer:

  1. Vilka fina klappar! Och visst e det skönt med jullov ;)

    SvaraRadera
  2. Lövely - allting, och tack för igår och för ny energi!

    SvaraRadera