söndag, juni 30, 2013

Nästan lite ordning

Nu är garnerna färgmatchade i skåpet och inlagda på Ravelry. Då behöver jag inte leta i skåpet utan kan planera projekt efter min lilla Ravelry-databas.
(Ok, inte precis allt har lagts in, men nästan.) Tröjmängder garn och UFO:n ligger i påsar i platsboxar.

I ena Knitty City-påsen ligger sånt som ska lagas. I den andra ligger garn som hör till WIP:s. I Yll&tyll-kassen ligger barnens grejer.
I korgarna på hyllan ligger UFO:n jag ska ta mig an, plus stickfodral.

Om ni missat att jag har garn till salu så finns det inlägget här.
Och om ni vill se min stash på Ravelry kan ni kolla här. Man får gärna fråga om nåt är till salu, ibland är det det.

3 kommentarer:

  1. Skönt att veta att det finns flera som har mer garn än vad man troligtvis kommer kunna använda under resten av livet...

    Har ett tips för sådant garn som det bara finns små mängder kvar av: På ravelry finns ett mönster som heter Scrappy Lengthwise Shawl. Under förutsättning att garnet är någorlunda lika tjockt tror jag man kan "väva in" hur många färger som helst :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är grymt imponerad av din ordning i skåpet! Fantastiskt!

    Åh en Knitsceneprenumration hade varit fint! Jag har haft IK i flera år men den är i varierande kvalitet. Kanske får bli en sån med :).

    Fonten heter Josefin Sans och ligger i blogger. Ha en härlig kväll! Du har väl varit i NY förresten? Du har inga härliga garntips mer än Purl Soho?

    SvaraRadera
  3. Jag blir riktigt imponerad och inspirerad! Vet inte om jag någonsin når samma ordning men det gäller att satsa. Nu ligger mina, alldeles för många, garner i genomskinliga plastlådor men det är inte så inspirerande när man vill klämma, känna och lukta...

    SvaraRadera