tisdag, september 15, 2015

Garnjakt med resultat

Hurra! Jag har fått tag i rätt garn till att avsluta min Lotussjal!


Det här garnet, Madelinetosh limited edition bamboo/merino är så otroligt vackert och härligt att sticka med, det var det som jag stickade min första Molly med. Hade en härva kvar då, och valde Marias vackra sjalmönster till det. Tyvärr räckte inte garnet, jag tror min stickfasthet är lite lösare än Marias (än de flestas). Och tyvärr finns det inte att köpa längre, jag mailade Madelinetosh men det var helt slut.
Valet stod då mellan att skarva med ett restgarn eller leta på Ravelry. Jag valde det senare, här och här. Först fick jag inte napp, utom hos en tjej som hade ett garn i samma färg men annan kvalitet. Dyrt blev det, men jag köpte hennes härva Eyre Light. Den fastnade i amerikanska posthanteringen, gick i retur till henne, skickades igen och kom fram till mig först häromdagen.
Då var det dock inte så intressant längre, även om det är fantastiskt vackert. För någon vecka sedan hörde en annan tjej av sig- hon hade först svarat att det blev för krångligt att skicka till Sverige, men sedan själv råkat ut för att garnet tog slut i ett projekt. Då ändrade hon sig, och skickade härvan till mig mot en härva Tosh sock i annan färg i utbyte!
Så- nu ska väl äntligen min sjal bli klar. Och kanske ska jag till och med kosta på mig en eller två extra mönsterrapporter så sjalen blir lite större- nu har jag ju en hel härva till!
Och vad ska jag göra med allt mitt nya rosa garn...? Hashtag lyxproblem ;)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att garnproblemet löste sig. Har själv en ärmlös kofta liggande för att garnet inte räckte så jag förstår dina bryderier

    SvaraRadera