söndag, februari 14, 2016

Garnbutik i Brooklyn

Jag är i New York på blixtvisit. Jag ska besöka en musikalutbildning på ett universitet i Virginia nästa vecka, och ville passa på att se lite föreställningar och njuta av stan lite- tänk att det känns som återhämtning att ränna runt i New York, jetlag och allt. Men så är det.
Hann med en garnbutik idag- jag kände att jag "redan sett" Purl och Knitty city några gånger, så jag tog mig ut till Brooklyn för att besöka Michele Wangs popup-butik Gauge + Tension. Det var lättare sagt än gjort. -10 grader och blåst och totalt folktomt, en gata med bara massa byggarbete. Jag visste ju var det skulle ligga men där var ingen affär. Som tur var fick jag syn på en tjej som höll på och lastade ur sin bil, så jag frågade henne. "Ja det är här, gå in och genom korridoren till vänster bara", sa hon och höll upp dörren! 
Såhär såg entrén ut:

Inte helt självklart :) På den lilla lappen på dörren stod det Brooklyn craft company, det hade jag inte ens sett. 
Men väl därinne var det fint! Vid ett stort bord satt ett gäng och sydde, och i ett hörn var garnerna och Michele Wang herself. 
Bara lyx: Brooklyntweed, Plucky knitter, Habu mm. 
Även butikens egna garn, G+T 100% cormo sport weight, fanns att köpa. Oemotståndligt! Köpte även två grymt snygga härvor av märket "Skeinny dipping" som jag aldrig hört talas om. Kul och värt besväret, helt klart!
På vägen tillbaka till Manhattan var det  såhär fin utsikt från tunnelbanehållplatsen.

Sen åkte jag till MoMa. Bra dag!


1 kommentar: