tisdag, maj 17, 2016

Garnmodet

Länge, eller jämt, har jag tyckt att spräckliga garner är jättefula. Sakta men säkert har dock Stephen Wests projekt och instagram indoktrinerat mig att tycka att extremt spräckliga garner- sådana som inte poolar men bara är som konfetti- är jättecoolt, roligt och väldigt modernt. Hashtaggar som "speckles are so hot right now" har fastnat i huvudet.
Och när Joji Locatellis nya sjal Pure Joy kom kunde jag inte låta bli. Beställde en härva sockgarn från Hedgehog fibres, färgen Zephyr. Och igår lade jag upp! Kontrastfärgen är ett tunt sockgarn från Regia som jag färgat själv med äggfärg (tror jag, det var så längesen). Otroligt kul och beroendeframkallande stickning! Och snygg! Eller åtminstone extremt het.

1 kommentar:

  1. Haha, jag har haft samma tankar som du även om jag än så länge inte fallit till föga. Spräckliga garner kommer nog inte in i mitt hem på ett tag än. Men en ska aldrig säga aldrig. =D

    SvaraRadera