fredag, oktober 14, 2016

Jaiden och Ylst poncho


Nu är Jaiden klar! Teststickad för Isabell Kraemer och helt underbar, särskilt i Magasin Duetts mohairtweed (fg isblå) som jag Älskar. Har bara stickat provlappar i det innan, men jag vill verkligen göra något till mig själv i det garnet.

Det var lite krångligt att få till ärm-"lapparna" och vi var många testare som fick göra om där. Men nu är mönstret omarbetat, så ni som stickar köpmönstret kommer att klara det galant! (Glöm inte att prova när du ska avsluta moss-stickningspartiet!)

Kan också äntligen visa den här underbara ponchon, stickad i dubbel supersoft från Magasin Duett i finaste färgen Loganberry. Den teststickade jag förra året, klar i december, men först nu har mönstret släppts: Ylst poncho. Älskar den! Har på mig den nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar