måndag, januari 02, 2017

Nya stickböcker!

När jag läser andras bloggar verkar vi vara en ganska stor skara som fått samma böcker i julklapp :) Jag fick Maja Karlssons "Sticka svenska mönster", och köpte själv Erika Åbergs "Sticka vantar, sockor och lite till" av min systerdotter när hon sålde jultidningar. Har bläddrat ganska mycket i dem under helgerna och tänkt att jag inte vet vad jag ska använda för garn.
Så städade jag igenom mitt garnförråd idag... Jösses vad mycket garn jag har. Det räcker till vantar och mössor och tröjor och koftor, hur mycket som helst. Lyx! (Blandat med en liten vemodskänsla som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.)
Jag har hängt en hel del på Ravelry också och försöker bestämma mig för vad jag ska dra igång med när jag stickat färdigt mitt januari-UFO. Har så mycket jag vill göra! Både fina mönster jag drömmer om att sticka och dessutom en del av mina garner som jag bara längtar efter att få hålla i händerna. Jag får se när det är dags, antagligen redan imorgon eller i övermorgon :)

2 kommentarer:

  1. Restgarner + vant-, sock- och mössmönster är en frestelse som är som gjord att falla för:)

    Det skall bli jätteroligt att se vad det blir när du har bestämt dig:)

    SvaraRadera
  2. Nä, du behöver inte känna att du missade erbjudandet från Hobbii...
    Jag ska precis just nu beställa "Vantar... "😊

    SvaraRadera