fredag, mars 10, 2017

Pussy hats och UFO update

Vilken stick-boom det blivit av alla pussy hats folk stickar. Härligt! Själv kunde jag inte vara med på manifestationen på Götaplatsen den 8 mars pga jobb, men mina mössor var där! Jag har stickat 6 stycken. 5 rosa i heaven's hand och en svart i prada-garn till en kompis som ville vara som Madonna.  Och en var med i tv igår också :)


Jag har inte skrivit om mina februari- och marsUFO:n här, men tänkte att det kan vara kul att visa i alla fall!
I februari gjorde jag om Drawing straws, hade teststickat den med kort ärm och använde aldrig, så jag gjorde om till långärmad. När det var klart var jag inte nöjd med bålen utan ändrade där- tog bort lite korta varv, la till på ett annat ställe och gjorde sprund i sidorna. Nu är jag nöjd!

Mars månads UFO blev ett par virkade vantar i eko-ull, ett UFO från 2008. Repade upp det jag virkat och gjorde om dem från scratch. Kul och ovant att virka!
I april ska jag sticka färdigt min rosa Året runt-sjal (Agata heter visst mönstret nu). Men innan dess monogamstickar jag just nu på Valldal. Tänker göra om den till rundstickat ok, snart är jag där. 

1 kommentar:

  1. Drawing Straws blev så mycket bättre med långa ärmar! Gillar den jättemycket!

    SvaraRadera